Przełącz menu
Toggle preferences menu
Przełącz menu użytkownika
Nie jesteś zalogowany
Your IP address will be publicly visible if you make any edits.

Kieubasiarz

Z EuropeCraft Wiki
Wersja z dnia 01:56, 30 lis 2025 autorstwa 3meraldK (dyskusja | edycje) (goed artikel award)

Dobry artykuł!
Ten artykuł został nagrodzony medalem dobrego artykułu. Te strony zostały skatalogowane tutaj.

Artykuł zawiera subiektywne opisy w cytatach - inni nie powinni ich edytować.



Kieubasiarz (Kiełbasiarz, przed 2016 Schiffe_Rat) - moderator, archiwista, fan pluginu Towny, znana osobistość serwera. Dołączył tuż przed nowym rokiem 2020 z polecenia osób grających w Polsce na EarthMC. Najbardziej aktywny na edycjach 6. i 7. w Nordycji i Helu. Od 12.2020 Helper, a miesiąc później Moderator. Przez chwilę w 2025 Head-mod na próbę. Znany z autorstwa filmu wołk#2. Od początku 2020 zawsze z włączonym ReplayModem i zbiorem nigdy nie usuwanych screenshotów i logów. Aktualnie mało aktywny na Nodes stary zjadacz pluginu Towny.


Historia

Dołączył pod koniec grudnia, kiedy na Discordzie Polski EarthMC często pisano o tym serwerze.

Stalin Baku (IV edycja)

W kilka dni przed sylwestrem zrobiłem w sumie tylko chatkę na brzegu w okolicach Baku w Azerbejdżanie i rozkopałem glinę w okolicy. Specjalnie pytałem 3meraldKa czy nazwy miast mogą być dowolne, ale ktoś na serwerze niedługo przyszedł nakazać ją zmienić. Stalin było inspirowane tym, że brzmi jak realistyczna nazwa jakiegoś miasta, a Gruzja (jego ojczyzna) jest niedaleko. Nie miało to nawiązań politycznych.

Wtedy głównym źródłem dochodu było exploitowanie pluginu Jobs na ciągłym sadzeniu nasion i niszczeniu ich wodą.

Panama (V edycja)

 
2.02.2020 - pierwszy screen z serwera

"Miasto" powstałe w lokalizacji Panamy, żaden budynek tam nie powstał. Przegrał tam może kilka godzin.

Pylsaborg (VI edycja)

 
Pseudo-pocztówka Pylsaborgu - z lewej farma, z prawej blok.

Miasto na południowo-wschodnim brzegu Islandii. Najbardziej znany budynek tam to blok mieszkalny o pojemności do 100 wieśniaków i piętrowa farma w kształcie fabryki. Po przekazaniu władzy przez Ahriego pod koniec września - stolica Nordycji.

Na wojnach się nie udzielał, poza pojedynczymi skromnymi wizytami pod Malborkiem i byciem głównym dostawcą potek pod Splitem. Większość czasu spędził w swoim mieście.

Aktywista anty-Freljordzki i pacyfistyczny, propagandowo oskarżany przez Bałtię i współpracującym z nią Zakonem Nordyckim o współpracę z Ahrim ze względu na chęć odzyskania kraju towny zamiast tworzenia nowego i zachowania nazwy Nordycja, której jest pomysłodawcą.

Hel (VII edycja)

De fakto władca miasta Hel, chociaż zawsze majora miał WarAndroid. Zbudował chyba największy w historii serwera polder na wschodnim brzegu Helu, gdzie miał stanąć zamek UndoneArtist, a zostało tylko zaminowane pole ziemniaków. Zbudował większość infrastruktury miasta.

Dalsze edycje

 
ale ja nie pracuję w żabce irl...

Nie udzielał się ze względu na nabytą w ostatnim czasie niechęć do krótkoterminowych edycji, po których po kilku tygodniach nie było śladu. Z tego powodu po części stworzył własny serwer z innymi Zgredowcami. Potem przerzucenie się na system Nodes, który wydawał się zbyt przeciwny do mentalności długoterminowego budowania jeszcze bardziej zniechęcił do grania, więc wejścia były pojedyncze i czysto rozpoznawcze. W ciągu edycji najczęściej całą aktywnością był tylko jakiś symboliczny warn, który został od razu odwołany. Możliwy jest powrót w nieprawdopodobnym przypadku powrotu na Towny.

Filmoteka

Na kanale Kiełbasiarz są najbardziej znane nie-krótkoformatowe filmy o społeczności. Niektóre z nich są niżej opisane, więc jeśli nie chcesz spoilerów, obejrz najpierw sam. Humor ich trzyma się jednak na znajomości tamtych osób i relacji z nimi, ale czasem i zewnętrze osoby chwalą je za oryginalność.

wołk #1

11.11.2020 - Pierwszy film na kanale związany z serwerem. Nagrane OBSem ruszanie kamerą na nagraniu w ReplayModzie, gdzie Wolk baituje i umiera od golema w Pylsaborgu gdzieś w 08.2020.

Nazwa filmu od razu spowodowała fenomen pytania "kiedy wołk#2", co dało weny do dalszej twórczości.

sołk #1

Szybki projekt zmontowany i wysłany w kilkanaście godzin następnego dnia od samego zdarzenia jako rozproszenie od bezproduktywnego skupiania się na tym jak podejść montaż wołk#2. Zrobiony z sytuacji napotkanej 9.01.2021 pod Lwowem.

pajti1337 wpada w pionową dziurę w ziemi i każe Sołkowi "pilnować itemów żeby nie zniknęły". On schodzi i ich pilnuje, tylko to nie zmienia faktu że się tuż obok niego despawnują. Pajti niedługo przychodzi i karci go za to. Na końcu niecenzurowalna scena z udziałem 2 prawdopodobnie mężczyzn pod lwowskim namiotem.

Film stylistycznie podobny do popularnych kilka lat wcześniej montaży typu "If ... were ...".

wołk #2

 
Miniaturka filmu wołk #2

26.11.2020 - Kieubasiarz: @Wołk znalazłem replay z twojego kradzenia wieśniaka, ogłaszam produkcję wołk #2

Najbardziej znana prawie średniometrażowa produkcja filmowa serwera. Premiera zaplanowana była gdzieś o poranku na 15.03.2021 o 19:05. W szczytowym momencie oglądało ją 19 osób. Przybyło 195 wyświetleń w pierwsze 24 godziny.

Film zaczyna się dyskusją o przyszłości Nordycji z 31.08.2020 (tuż po podpisaniu Deklaracji Pylsaborskiej, która kończy się zapytaniem Kieubasiarza przez Wołka o wieśniaki. Dostaje pozwolenie, chociaż bez permisji okazuje się to ciężkie. Najpierw próbuje przepchać wieśniaki sobą na dach, co jest nieefektywne. Na chwilę teleportuje się do siebie i wraca z zapasem netherracka, którym podbudowuje się do limitu wysokości i skacze łodzią na dach bloku, skąd dostaje się do głównego wejścia. Tam dalej ma problemy z transportem łodzi z wieśniakiem na zewnątrz, co wcale mu nie jest ułatwiane, ale i nie uniemożliwiane. Wydostaje się, ale jest zablokowany przy portalu do netherowej lodostrady. Po "negocjacjach" przedostaje się i ucieka lodostradą do swojego portalu będąc ściganym. Na koniec na czacie pisze że udusił mu się w ścianie.


Próby podejścia materiału i jak go zmontować nie wychodziły na początku lub wydawały się zbyt trudne, jako że dotychczas nie używałem ReplayModa i Davinci Resolve do tego stopnia. Wstępnie myślałem o typowej ruchomej kamerze i możliwym trackingu czatu do ruchów postaci. Pod koniec stycznia, po przerwie na sołk #1, padł finalny pomysł na stałe kadry (prostsze do renderowania) z tekstem przezroczyście przeklejonym z czatu renderowanego na tle pod bedrockiem. Replaye nagrywają dźwięki tylko słyszalne z perspektywy gracza, więc z dalszych ujęć były bezużyteczne, a same w sobie zawierały typowy natłok dźwięków wieśniaków i innych rzeczy. To brzmiałoby kiczowato, dlatego praktycznie wszystkie dźwięki zostały ręcznie dodane, co zajęło względnie sporo czasu. Do początku marca zmontowany i po specjalnym jednym dniu przerwy na obiektywniejsze spojrzenie na gotowca przed jego wysłaniem, aby wyłapać ostatnie błędy, opublikowany jako premiera. Ustawienie jako premiera prawdopobobnie jeszcze zwiększyło hype filmu, bo pisano o nim tego dnia na czacie sporo i nawet 3meraldK zrobił ogłoszenie na #społeczność.

Kontynuowany był fenomen, tym razem "kiedy wołk#3". Nie był jednak tak nahajpowany, a dalsza nieaktywność filmowa go praktycznie wygasiła. Został małym żartem serwerowym.

tomekirys wojs riwil #1

Wycinek nagrania OBSem fragmentu tuż po przyjściu Kieubasiarza z dostawą potek w trakcie Bitwy o Split. Stworzyło to mema wyśmiewania Tomekirysa o jego przedmutacyjny głos.

Tomekirys: Łuk, strzały i łuk. Dajcie mi strzały i łuk.

Tyberius54: Mam łuk ale zużyty, Gracol to ty?

Tomekirys: ALE, EJ! PATRZCIE ILE POTEK PRZYSZŁO! JA PIERDZIELE.

Tyberius: Przyjdźcie do tego do naszego tego sztunkla. Do bunkra Hitlera.

Tomekirys: JA PIERDZIELE, [...] POTEK I FIRE RESISTANCE. Walę, walę damage'a.

Ahri: Dobra, odwrót odwrót odwrót.

Tyberius54: Aleluja. Aleluja, święty boże. Dziękuję wam. Co co co co co Tyberius.

wołk #3

 
Kadr z wołk #3

Wstępne pomysły na to jaką sytuację i z której edycji użyć istniały jeszcze w czasie produkcji wołk #2. Najprawdopodobniejsze było coś z piwnicy w Helu, albo wizyty Wołka w Złotym Stoku na EarthMC. Powstawały eksperymentalne fragmenty różnych scen z 7. edycji, ale nic konkretnego.

17.09.2024 wpadł pomysł, który pasował także ze względu na zbieżność, że każdy kolejny film to skok technologiczny. Zainspirowała mnie do tego przeróbka muzyki z Sąsiadów, którą miałem ustawioną od lat jako dzwonek w telefonie. W ciągu września uczyłem się Blendera, aby zrobić model Wołka, ale nie starczyło weny wtedy. W lutym wznowiłem prace i po tempie wydawało się, że dałoby się zrobić film na 4. rocznicę poprzedniego filmu. Potem jednak realistyczniej pasował 1 kwietnia, także jako potwierdzenie, że ten film to żarcik. Także na wtedy nie dało się, ale po kilku weekendach ukończyłem i wyszedł 31.05.2025, zbierając bardzo skromne wyświetlenia pomimo podobnego pingu na kanale #społeczność jak przy poprzednim.


Film w połowie zawiera fragment z wołk #2 gdzie Wołk teleportuje się do siebie. Potem jest podrobiona scena gdzie gotuje pluginem Brewery nieistniejącą potkę z trawy i złotego jabłka. Potem wychodzi w biegu z portalu wstrzącając gruntem, przebiega obok zaskoczonego Kieubasiarza i wskakuje do okna bloku. Stamtąd widać w niby-kamerze ochroniarskiej jak bierze dwa wieśniaki w ręce i znika. Droga powrotna to stała perspektywa jak w Super Smash Bros. gdzie biegnie w portal, suwa łódką po lodostradzie do siebie i wychodzi w swojej piwnicy. Na powierzchni ekspresowo buduje domek, który przypomina burdel. Na koniec scena jak siedzi z wieśniakami na sofie obok rur tanecznych.


To jest pierwszy jak na wtedy film, w którym wystąpiły sfałszowane sceny. Dla widoku 2D podróży z Pylsaborgu do Wołkowego Dalviku przerobiono prawdziwą lodostradę, jej oznakowanie i portale, aby były w jednej linii. Dalvik był prawdziwy, z wyjątkiem budowanego domku. W oryginale na powierzchni Dalviku nie powstało prawie nic, a jedynie to brukowe rondo. Sam domek był inspirowany niezobowiązującym zapytaniem:

Kieubasiarz: w jakim stylu chciałeś tam robić [...] bo by to było tuż przy tym rondzie na środku

Wołk: powstala jedna budowla czesciowo oryginalna w dalviku i byl to kowal w stylu medivalowym podobny do tego z freljordu

omsk #1

Jeden z niewielu razy kiedy wszedłem na dłużej na jakiejś nodesowej edycji, ale to ze względu na wielkie wydarzenie, czyli planowane wysadzenie bomby atomowej w Omsku 02.03.2025. Na początku próbowałem posurvivalować, ale było to nudne, więc latałem po mapie tam gdzie się coś działo.

Sam film miał być sklejony na szybko jako nostalgiczny montaż dla tamtejszych graczy. Przez potrzebę cenzurowania niektórych czatów, a jednocześnie chęci niecenzurowania go całego (czat to połowa klimatu, trzecia połowa to voice chat), zajęło kilka wieczorów zrobienie tego. Film wyszedł 08.03.2025 i został pozytywnie przyjęty.


Zawiera momenty przed i po 3 niukach na Omsk. Pierwszy trafił w wieżę, co wyrządziło praktycznie żadne szkody, drugi zaginął razem z zestrzelonym samolotem, a trzeci zadziałał, ale nie było widać jego modelu eksplozji jak planowano. Kilka minut później 3meraldK postawił go (był to remodelowany patyk w ramce na obrazki) i było widać jakby animację. Potem niezobowiązujące odwalanie pod bedrockiem, jakby edycja właśnie się skończyła, w tym spawnowanie smoka i op itemów. Także krótkie sceny zbugowanego gracza z modelem czołgu nadal na sobie.

Nieukończone projekty

Nordycka Telewizja

 
NT1 - kadr skonstruowanej siatki Pylsaborgu

Powstała tylko scena tworzonej z linii panoramy Pylsaborgu, która zamienia się w screenshota i potem flagę Nordycji, oraz pseudoczołówka do wymyślonego kanału Nordycka Telewizja 1. W niedokończonym fragmencie przed wejściem logo miała być perspektywa na obracającą się mapę kraju i przesuwające się "logo-słońce" strzelające nazwami miast do ich miejsc na mapie. Oryginalny pomysł to było coś w stylu nagrania VHS od momentu tuż przed końcem nocnej przerwy w telewizji jakie kiedyś były, do końca wiadomości porannych i może też reklam.


W przerwie miały być stylizowane animacje pocztówek z Pylsaborgu i Husaviku, które były bardziej wybudowanymi miastami w kraju. To było o 6 rano przerwane klasycznym zegarem na cały ekran, a potem tą czołówką. Po niej było jakieś otwarcie wiadomości swoją dedykowaną czołówką. Wiadomości byłyby albo zrobione w grze, albo nagrane fizycznie na greenscreenie z propami w pokoju będąc mówcą. W trakcie wiadomości, które najpewniej obejmowały by ostatni tydzień sierpnia, czyli wydarzenia od Bitwy o Split do tuż przed ogłoszeniem Deklaracji Pylsaborskiej z 2020.08.31. W połowie przy jakiejś wiadomości brzmiącej zbyt nie po myśli Ahriego, który tam był jako zakulisowy redaktor, reporter zostaje zpauzowany i redaktor mówi cicho zza ekranu, że nie wolno tak mówić. W grze Ahri był ururpatorem władzy w kraju, gdzie każdy chciał odłączyć się od stolicy, dlatego tu postrzegany jest jako cenzor. Na filmie słychać to trochę, a był plan spytania Ahriego o użyczenie głosu gdyby to miało powstać. Po tym upomnieniu reporter próbuje jakoś dyskretnie niejednoznacznie przekazywać anty-Frejlordzką narrację w treści tych cenzurowanych wiadomości. Dalej nie było pomysłu.

hel #1

 
hel #1 - UndoneArtist zgonuje w helskiej piwnicy.

Największy nieskutecznie odgrzewany hajp filmowy. Sam pomysł istniał jeszcze w trakcie edycji "helskiej" w nawiązaniu do wołk #1. Z czasem jednak motywacji na zrobienie filmu brakowało, bo materiału było zwyczajnie zbyt dużo do przegrzebania z setek godzin replayów na tamtej edycji, których ciekawych momentów nie zapisywałem na bieżąco. Nie było jak tego skutecznie przyspieszyć, a łatwo pominąć ciekawe fragmenty jak się nie skupi. Inna sprawa to sam materiał, z którego nie było zbytnio jak odtworzyć komizmu podobnego do wołk #2 bez zanudzenia nienostalgicznego widza. W 2024 udało mi się przejrzeć połowę replayów z edycji (do połowy 01.2021) i spisać najciekawsze wydarzenia, czego streszczenie do niecałych 100 linijek w osobnym dokumencie dało perspektywę czy coś z tego da się zrobić. Nadal wisiało widmo nudnego montażu, a ze względu na pracę ciężko jest znaleźć bardzo przydatną przy takich projektach wielo(tygo)dniową hiperfiksację. Ciężko też znaleźć chęci na spędzenie setek godzin na montaż czegoś, co będzie tylko wspominką na kilku osób i wyląduje najwyżej w moim archiwum rodzinnym. Sama pasja do wznowienia prac jednak jeszcze nie zaginęła, dlatego nigdy nie oświadczyłem anulowania projektu.


Poza pojedynczymi eksperymentami scen, powstał tylko "trailer" o nazwie 2022? sugerujący, że wtedy film wyjdzie. Dwa ujęcia w nim były z sytuacji, które mogły być potencjalnym wołk #3 z EMC.

Film ma skupiać się głównie na perypetiach mieszkańców Helu i innych komicznych wydarzeń na całej mapie z ich udziałem z inside-joke'owymi wstawkami.

Nadużycia

Złoto helskie

 
Jedyny screen z tej perspektywy

Książka spowiedź napisana w Helu i schowana na brzegu w beczce pod plażą tuż obok zgromadzonego złota, aby nie było go widać na /res.

kiedy nawet antyxray nie pomaga xD


^ to napisałem dawno temu ale zostawiam na pamiątkę xd

Drogi dzienniczku: dzisiaj zostałem prawie zdemaskowany bo PalmaOwalna znalazł moje zaślepione coblem tunele po kopaniu złota. Ahri sprzedał mapę, nek ją kupił, postawił aternosa, a każdy sobie pobrał na singla fragment helu do budowania projektów.

Ja chyba jako jedyny sprawdziłem czy złoto się zgadza z mapą tutaj, bo ahri powiedział chyba że surowce są tu specjalnie inaczej wygenerowane. Sprawdziłem i się zgadza, więc zamieniłem złoto w blok zastępczy,

a pozostałość w powietrze. Na tym zrobiłem schemat litematiki, i pozycjonowałem tak żeby był styczny. W opcjach jest funkcja podświetlania błędnych bloków, dlatego zaznaczam sobie blok zastępczy, i efektywnie, mam xraya na złoto.

Ta metoda działa tylko na złoto, diamenty są tu o wiele rzadsze i nie fatygowałem się z tym (dlatego nadal jadę na kamiennych narzędziach xD). Na szczęście Naloidem_2137 ze starego Pucka akurat był na kanale #towny i powiedział że to on to wykopał,

jako że został zbanowany na starcie za xraya. Dzięki temu cała wina spada na niego, i nikt nie musiał sprawdzać coreprotect, bo wtedy by wyszło że to ja. Dziękuję Naloidem_2137. Nadal mogę być sobie helperem. I jakby kto to czytał, jako helper

nie będę abusować bo to akurat jest fajna rzecz. Xray wziąłem tylko dlatego że chciałem spędzić więcej czasu na siedzenie na powierzchni. Chociaż w sumie to żal moderacji troszkę, bo było dużo okazji żeby mnie zauważyć. Wiele razy kopałem tak jak

Dezzed był online. Mógł nawet być na vanishu i nadal nic, pozostałem niewinny. Dzisiaj chyba najbardziej się zesrałem ze strachu od miesięcy, no może wyłączając jak na emc w londynie Warriorr zabił mnie kiedy z drop party dostałem beacona xD

Nadal mogę być zdemaskowany jeśli ktoś inny znajdzie te tunele i akurat nie będę mógł przekonać ludzi że to po pucku, bo będę offline i/lub inny mod będzie online. Teraz chcę tylko cieszyć się z możliwości bycia w moderacji z fajnymi ludźmi.

-2021.01.03 03:07 -Kieubasiarz

Złoto w ilościach około 300-500 zostało w całości wykorzystane na rozwój claimów.

kraszerka

 
o chyba zadziałało

Opublikowany 16.02.2021 film z szybko zmontowanego replaya z 8.01.2021. Zawiera moment gdzie budowane jest małe ustrojstwo z drewna, obsydianu i dispensera, który powoduje błąd przy podpalaniu drewna flintem. Potem jest fragment czatu na lobby, który jednogłośnie obwinia 3meraldKa, który tłumaczy, że nic nie zrobił.

Ostatnio dowiedziałem się o sposobie na wywalanie serwerów technologicznie podobnego rodzaju co aktualna edycja, więc z ciekawości postanowiłem to przetestować. Dzień wcześniej 3meraldK też pisał o chęci aktualizacji silnika, co pasowało jako powód, więc musiałem się pospieszyć z pomysłem.